ماکت پروژه اتاق های شهری ازنمونه کارهای پایان نامه فارغ التحصیلی مهندس حمید حقیقت

حمید حقیقت

معمار و مشاور فانگ شوای

حمید حقیقت فوق لیسانس معماری خود را در سال ۱۳۵۶ با رتبه ممتاز و با موضوع پایان نامه ” اتاق های شهری  یا Urban Rooms“ از دانشکده هنرهای زیبای دانشگاه تهران اخذ نمود. این پایان نامه بطور مشترک با آقای مهندس جهانشاه ارفع نیا تحقیق و طراحی گردید.

نمونه کارهای مهندس حمید حقیقت را در همین صفحه ملاحظه نمایید.

فعالیتهای حرفه ای حمید حقیقت بین سالهای ۱۳۵۶ تا ۱۳۷۷

بین سالهای ۱۳۵۶ تا ۱۳۶۰در دو شرکت مهندس مشاور معماری مشغول به کار گردید. و از سال ۱۳۶۰ تا سال ۱۳۷۴مسئولیت مدیریت بخشهای معماری و شهر سازی و توسعه و تکامل منطقه ای”فولاد مبارکه” را بعهده گرفت. وی در این سمتها، طراحی و مدیریت بسیاری از پروژه های معماری و شهرسازی و لنداسکیپ در مقیاس بزرگ بخش صنعت را مدیریت نمود. یکی از مسئولیتهای حمید حقیقت در این دوره تعامل با مشاوران ایتالیایی، آلمانی و ژاپنی در انجام پروژه های ذکر شده بود.

او همچنین طی این سالها شرکت مهندسان مشاور “طرح و تحول“را پایه ریزی نمود.  طراحی و مدیریت طرح بسیاری از پروژه های شهرهای جدید ایران توسط حمید حقیقت و بین سالهای ۱۳۶۸ تا ۱۳۷۷ انجام گرفت.

با توجه بعلاقه وافر خود به آموزش معماری ، در سال ۱۳۶۹همکاری خود را بعنوان عضو هیئت علمی با “دانشگاه آزاد خوراسگان” در آموزش معماری آن دانشگاه آغاز نمود.

فعالیتهای حرفه ای حمید حقیقت در استرالیا و امارات متحده عربی

وی در سال ۱۳۷۸ به کشوراسترالیا مهاجرت نمود و در شهر سیدنی در چند شرکت طرح و ساخت از جمله “Kauley Homes” و “Sydney Interscape” به کار مشغول گردید. بین سالهای ۱۳۷۸ تا ۱۳۸۴ دوره هایی در لنداسکیپ اجرایی درکالج ” TAFE نیو سات ویلز “سیدنی و “فانگ شوای” در “ نیچرکِرکالج” را با اخذ مدارک آنها گذرانید.

با مهاجرت از استرالیا به امارات عربی و اقامت در دبی در سال ۱۳۸۴دوره نوینی برای فعالیت های حمید حقیقت آغاز گردید. او در دبی شرکتی را تحت نام “Australian Interior & Landscaping- AILCO “با تمرکز بر طراحی و اجرای پروژه های طراحی داخلی و لنداسکیپ با تاثیر گذاری فانگ شوای در آنها تاسیس نمود.

فعالیتهای حرفه ای حمید حقیقت بعد از بازگشت به ایران

 حمید حقیقت درسال ۱۳۸۹ به ایران بازگشت و شرکت صادرات خدمات مهندسی ” طرح ،توسعه و ساخت ایوان صفه” را پایه ریزی و مدیریت نمود. وی موفق شد سایت فعالیتهای کارگزاری و توسعه املاک و مستغلات ایران تحت عنوان ” بورد املاک و مستغلات ایران”را در سال ۱۳۹۶ ایجاد نماید.سایت آموزش و مشاوره فانگ شوای تحت عنوان “توازن” یکی از فعالیتهای جاری حمید حقیقت بشمار می آید.