گفتگو با مهندس مسعود سلامت

گفتگو با آقای مهندس مسعود سلامت در باره کتاب " منطق اجتماعی فضا"

سوابق تحصیلی و حرفه ای مهندس مسعود سلامت

 

فارغ التحصیل رشته معماری دانشکده هنرهای زیبای دانشگاه تهران سال ۱۳۵۶

تحصیلات تکمیلی

فوق لیسانس طراحی شهری، دانشگاه وست منستر، لندن، ۱۹۹۸-۲۰۰۰ (۱۳۷۷-۱۳۷۹)

تجارب کاری:

  • ۱۳۶۶-۱۳۶۰: شروع زندگی حرفه ای و تاسیس شرکت مهندسین مشاور معماری و شهرسازی با همکاران. اجرای چندین پروژه در استان کرمانشاهان و خرم آباد.
  • ۱۳۶۶: مهاجرت به انگلستان و همکاری با یکی از هم دوره ای های دانشکده. کار در چند دفتر معماری و یک کمپانی امریکایی متخصص در طراحی هتل. طراحی چندین هتل در دبی، جزیره موریس و اردن. طراحی یک پروژه بزرگ هتل تفریحی در شرم الشیخ که به دلیل ناآرامی متوقف شد.
  • : طراحی دو پروژه برج مسکونی در امارات، یک پروژه هتل تفریحی در اردن و یک پروژه بزرگ در شهر کازابلانکا در مراکش که شامل یک هتل، ۱۵۰ واحد مسکونی، یک مجموعه بزرگ SPA و رستوران و سالن چندمنظوره، مجموعه سینمایی و یک فروشگاه بزرگ بود.
  • بازگشت به لندن و کار در یک کمپانی معماری. طراحی چند پروژه آکادمی، دو خوابگاه دانشجویی برای دانشگاه لندن، یک موزه در شهر هرتفورد و چندین پروژه گوناگون.

فعالیت های فرعی: ترجمه کتاب ‘منطق اجتماعی فضا’ و ‘فضا ماشین است’ نوشته پروفسور بیل هیلییر و پروفسور جولین هنسن از استادان بارتلت.

توصیه ها: مطالعه کتاب ‘منطق اجتماعی فضا’ و ‘فضا ماشین است’ به دانشجویان معماری و شهرسازی و همچنین معماران و طراحان شهری.